מיצי ירקות ופירות מפחיתים סיכון לדמנציה
מחבר: McVeigh, Gloria, Gorin, Amy
מקור: Prevention; Dec2006, Vol. 58 Issue 12, p56-56, 1/4p, 1c.
תקציר: המאמר דן במחקר שנערך במרכז הרפואי האוניברסיטאי "ונדרבילט" שבארה"ב בו השתתפו 1,600 איש. במחקר נמצא, כי אנשים ששתו לפחות שלוש כוסות של מיץ ירקות או פירות בשבוע הפחיתו את הסיכון ללקות בדמנציה ב 76%. הרכיבים הפעילים הם פוליפנולים, הנמצאים בפירות ובירקות. המאמר ממליץ על שתיית כמות קטנה של מיץ כדי להימנע מעודף קלוריות.
עריכה: צביקה קורן - תזונאי ומנחה סדנאות צום מיצים